OROSZVILAG.HU


Orosz tudósok a fiatalság megőrzéséről

Címlap » Színes hírek, sport
  |  2010-02-19 16:39:14  |  
Berka Szvetlána

Orosz tudósok a fiatalság megőrzéséről

Helyes életvitel a hosszú élet titka

 Orosz tudósok a fiatalság megőrzéséről

 

Különböző nemzetiségű tudósok gerontológiai kutatásai alapján állították fel azt a hipotézist, miszerint az ember biológia adottságai alapján – megfelelő életmód esetén - akár 120 évig is élhetne. Ezzel szemben az átlagos élettartam a Föld népei közül a japánoknál a legmagasabb, 79 év. Őket követik az ausztrálok, görögök és kanadaiak 78 évvel. A németek foglalják el a harmadik helyet 76 évvel. Az oroszok és a törökök viszont átlagosan csak 67 évet élnek!

Egy orvosokból, pszichológusokból és diabetológusokból álló orosz kutató csoport kidolgozott 10 hatásos életviteli tanácsot, melyeket, ha betartunk lényegesen meghosszabbíthatjuk és kellemesebbé tehetjük életünket. Ezek a következők:

1.     Ne együnk sokat!

 

A szokásos 2500 kalória helyett elégedjünk meg 1500 kalóriával. Ezzel nem csak szerveink terhelését csökkentjük, de a sejtaktivitásunkat is fokozzuk. Sejtjeink sokkal gyorsabban regenerálódnak és a testünk ellenállóbb lesz a betegségekkel szemben. Fontos tehát, hogy rendszeresen együnk, de keveset!

2.     Életkorunknak megfelelően étkezzünk!

 

A 30-as éveikben járók első ráncai, szarkalábai később jelennek meg ha az étrendjükbe rendszeresen szerepel a máj és a dió. A 40-es éveiket taposóknak hasznos a béta-karotint tartalmazó ételek fogyasztása. Az 50. életév betöltése után javasolt a csontokat erősítő kalcium és a szívet védő magnézium bevitelének fokozása. 

3.     Keressük meg a számunkra legmegfelelőbb munkát!

 

A munka fiatalon tart! Megfigyelések szerint aki nem dolgozik általában 5 évvel néz ki idősebbnek az átlagos életkornál! Némely munka - mondják a szociológusok- különösen segít megőrizni a fiatalságunkat. Ilyenek például a karmester, a tanár, a filozófus, a művész, a lelkész stb…

4.     Találjuk meg a hozzánk illő párunkat!

 

A szerelem és a gyengédség a legjobb szer az öregedés ellen! Heti két szeretkezéssel akár 14 évvel fiatalabbnak nézhet ki! Az aktus hatására felszabaduló endorfin, más néven ”boldogság hormon” immunerősítő hatású.

5.     Legyen saját véleményünk, álláspontunk!

 

A tudatosan élő, öntudatos egyéniségű, határozott ember kevésbé hajlamos a depresszióra és a stresszre. Nem bántják kisebbrendűségi érzések. Míg az, aki mindig a többséghez alkalmazkodik, „együtt úszik az árral” gyakorta elbizonytalanodik, önbecsülését veszti.

6.     Mozogjunk többet!

 

Már napi 8 perc intenzív, szervezetünket munkára késztető mozgással meghosszabbíthatjuk életünket! Mozgás közben testünkbe frissítő, fiatalító hatású, az élet funkciókat erősítő mozgás hormonok szabadulnak fel.

7.     Aludjunk hűvös szobában!

 

Bizonyított, hogy aki rendszeresen 17-18 ˚C hőmérsékletű szobában hajtja álomra fejét, sokáig fiatal marad! Ennek oka az, hogy az anyagcsere és az öregedést elindító folyamatok ilyen hőmérsékleten lassúbbak.

8.     Időnként kényeztessük magunkat!

 

Néha – félre téve a szigorú étkezési tanácsokat – engedjünk meg magunknak néhány ínyenc falatot. Vagy például, ha nagyon megtetszik egy ruha esetleg egy különleges cipő stb… engedjünk a csábításnak és kivételesen tekintsünk el a takarékoskodásra intő megfontolásoktól!

9.     Ne tartsuk magunkba a haragot és a negatív lelki állapotot!

 

Az, aki állandóan bánatos vagy haragos és mindezt magában tartja ahelyett, hogy kiadná magából és megmondaná, hogy mi bántja, vagy vitatkozna, véleményt cserélne környezetével, jobban ki van téve mindenféle betegségnek! Főként a daganatos betegségeknek. Ezt a tényt bizonyította egy nemzetközi kutatás, melynek eredménye szerint 60 %-kal több a daganatos betegség a negatív lelki beállítottságú embereknél.

10.                       Tornáztassuk az agyunkat!

 

Időről időre fejtsünk rejtvényt. Játsszunk logikát igénylő társas játékokat! Tanuljunk nyelveket, számoljunk fejben! Kényszerítsük agyunkat munkára, ez aktiválja a szív tevékenységét valamint a vér és az anyagcsere folyamatát, ezzel is lassítjuk az öregedési degradációs folyamatokat. 

 

Sok sikert a fiatalság megőrzéséhez!

 

 

Cimkék:
Országok: Oroszország
Megosztás:


 

Oroszvilag.hu | Impresszum  |  Kapcsolat