OROSZVILAG.HU


Az Italdesign és a Gazprom együttműködése 

Címlap » Színes hírek, sport
  |  2010-05-08 12:42:52  |  
Mezei Bálint

Az Italdesign és a Gazprom együttműködése 

A világhírű Giorgetto Giugiaro tervezi a Gazprom Neft új termékcsaládjának csomagolását 

Az Italdesign és a Gazprom együttműködése 

A Giugiaro Design most motorolaj-kannákat tervez

A híres olasz designer, együttműködve a Gazprom Nefttel, egy új termékcsalád nevét és csomagolását álmodja meg – Repubblica, 2010. április 22.

A tésztásdoboztól a fényképezőgépig, Giorgetto Giugiaro, a világhírű olasz formatervező pályafutása során gyakorlatilag már minden termékformát tervezett, most a G-Energy motorolaj és kenőanyag családon van a sor, mely új márkaként tűnik fel Nyugat-Európában, így Olaszországban is. A megrendelő ez esetben az orosz hátterű JSC Gazprom Neft (a Gazprom egyik leánya), a világ ötödik legnagyobb, számos itáliai érdekeltséggel rendelkező olajfinomító vállalata. A cégben 10-10 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik két római állami mogul az Eni és az Enel. Giugiaro természetesen „csak” a külcsín kialakításával foglalkozott, utóbbit mégsem tekinthetjük egyszerű feladatnak, hiszen 2010 végéig 40 darabosra hízik a fent említett terméksála, köztük egy teljes sorozat, kifejezetten a szervizek számára kifejlesztett kenőanyagokkal és motorolajokkal, melyek kereskedelmi forgalomba elvétve kerülnek, mégis a külsőt tekintve egyforma megjelenéssel kell számolni. A design mellett további olasz szálak is felfedezhetők a beruházásban. Bár Giugiaro alkalmazása kulcsfontosságú a szép megjelenés és a vásárlók érdeklődésének felkeltése szempontjából, marketingfogásnak sem utolsó. Az újabb olasz-orosz együttműködésben talán fontosabb pillér, hogy az újonnan piacra dobott G-Energy motorolajok a Gazprom Neft-Lubricants délolasz érdekeltségében, Pugliában, a bari finomítóban készül. A krónikus munkanélküliséggel sújtott Dél-Itáliában üde színfolt a Bari városában található, a legmodernebb finomítási és feldolgozási technológiákat alkalmazó olajipari komplexum. Éves szinten 30 ezer tonna motorolajat, és további 6 ezer tonnányi kenőanyagot (főleg zsírokat) képes előállítani. Az ISO (International Organization for Standardization) normái által meghatározott módon készülő termékek gyártása mellett azok szállítása valamint csomagolása is világszínvonalú. „E munka során minden korábbi tapasztalatunkra szükségünk volt, kezdve a mérnöki tervezéstől a csomagolásig, a stílustanulmányoktól a modellezési folyamatokig, a normák meghatározásától a branding értelmezéséig, hiszen a márka nevében (Gazprom – G-Energy) rejlik a védjegye is. Ez egy vízum, amely minden országba érvényes. A név megalkotásánál több száz lehetséges megoldást figyelembe vettünk, több nyelvet is kipróbáltunk. Végül a G-Energy mellett döntöttünk, hiszen ez kifejezi az autózás világának dinamikáját, de utal az anyacég nevére is” - fejtette ki az Italdesign alapítója.          

Cimkék: Gazprom Neft, Giorgetto Giugiaro, G-Energy, Italdesign
Országok: Oroszország
Megosztás:


 

Oroszvilag.hu | Impresszum  |  Kapcsolat